משלוח חינם! בקנייה ב-299 ש”ח | משלוחים מהירים לכל הארץ | למבצעים מיוחדים לחג לחצו כאן

איך לבחור כלי בישול שמתאים למטרת הבישול

בחירת כלי הבישול הנכון יכול להפוך אותך לטבח טוב יותר

בין אם אתם רק מתחילים במטבח או שואפים להיות שפים, שימוש בכלים הנכונים יכול להפוך את הבישולים שלכם להרבה יותר טובים. למרות שזה יכול להיות קל לתפוס את המחבת הראשונה שבה אתה נתקל בזמן הכנת ארוחת הערב, בחירה נכונה יכולה לשפר מאוד את הבישול והניקיון שאחריו. תבנית אלומיניום, למשל, יכולה להאיץ את זמן הבישול של תבשיל, וליצור שכבת קראסט בתחתית, בעוד שכלי זכוכית צפוי לאפות בעדינות את החומרים. כדי להקל עליכם, ריכזנו פירוט של כלי הבישול השונים שסביר להניח שיש לכם, יחד עם מתי ומתי לא להשתמש בכל סוג.

כלי קרמיקה וזכוכית

הכי טוב עבור: תבשילים, קדירות, פשטידות.

כלים העשויים מזכוכית או קרמיקה מוליכים חום באיטיות ובאופן אחיד, מה שהופך אותם לכלי מושלם עבור כל מרכיב עדין שעלול להישרף או להתייבש בקלות. מרכיבים כגון ביצים, גבינה ופסטה נעשים באופן הטוב ביותר כאשר הם נאפים בעדינות, דבר שניתן לעשות בקלות רבה יותר בכלי שמחממם לאט. למרות שאתה יכול לאפות בהצלחה תבשיל כמו לזניה בתבנית מתכת אם אתה משגיח על התנור, קל מדי לבשל יתר על המידה את התחתית והדפנות מכיוון שאלומיניום ונירוסטה מתחממים מהר יותר מחומרים אחרים (כלומר המרכיבים היוצרים מגע ישיר עם הכלי מתבשלים מהר יותר מאמצע המנה). מהצד השני, זכוכית וקרמיקה אינם אידיאליים לאפיית מאפים, בראוניז, עוגיות או עוגות. עם זכוכית או קרמיקה, העוגות שלך ייאפו לאט יותר, מה שעלול לבטל את זמני האפייה ולהשאיר אותך עם מאפים לא אפויים.

כלי ברזל יצוק

כשמדובר בברזל יצוק, ישנם שני סוגים עיקריים שיש לאנשים בדרך כלל במטבחים שלהם: ברזל יצוק חשוף (מסורתי) וברזל יצוק מצופה אמייל. למרות שלשני הסוגים יש קווי דמיון רבים והם עובדים באותה מידה עבור מנות רבות, לא תמיד ניתן להשתמש בהם לאותם המנות.

ברזל יצוק מסורתי

הכי טוב עבור: בישול ואפייה בחום גבוה.

טבחים משתמשים בכלים מברזל יצוק עשרות שנים. משמשים לעתים קרובות לטיגון במחבת, צריבה, אפייה והכנת ביצים. כלי בישול מברזל יצוק הם הכלים המרכזיים של המטבח. הם מסוגלים לעמוד בטמפרטורות של מעל 250 מעלות צלסיוס, החומר הרב-תכליתי והעמיד הזה יכול לעבור בבטחה מכיריים לתנור. ובגלל שכבת הציפוי (Seasoning) שמתפתחת עם שימוש ותחזוקה נאותה, המחבתות הללו יכולות אפילו לשמש כחלופה לכלי בישול נון-סטיק. ברזל יצוק עבה וכבד מחזיק בחום טוב יותר מאשר נירוסטה או אלומיניום דקה יותר, מה שהופך אותו לאידיאלי לצריבה ולבישול בטמפרטורה גבוהה. חשוב לשים לב שיש לבשל מתכונים בטמפרטורה נמוכה יותר בכלי בישול מברזל יצוק. מצרכים עדינים כגון ביצים, יכולים להתבשל יתר על המידה במהירות מכיוון שברזל יצוק מוליך חום בצורה גבוה מאד. אנו מציעים להימנע מאפיית עוגות או עוגיות בכלים מיציקת ברזל, אם מטפלים כראוי בכלי היציקה (באמצעות תהליך ה-Seasoning), כלי הבישול יכול לעשות כמעט כל מה שכלי בישול מברזל יצוק עם ציפוי אמייל יכול לעשות. אבל תחזוקה נכונה של ברזל יצוק היא המפתח – אחרת, מזון עלול להידבק או להישרף. חשוב לשים לב, כי ברזל יצוק בעייתי גם עם מזונות חומציים ועלול לתת למנה שלך טעם מתכתי. אז אם אתה חושב להכין מתכון הכולל בתוכו מרכיבים חומציים – כדאי שהכלי יציקת ברזל יהיה כלי שעבר טיפול יסודי.

ברזל יצוק עם ציפוי אמייל

הכי טוב עבור: בישול ואפייה בחום נמוך ואיטי.

ברזל יצוק עם אמייל הוא פשוט ברזל יצוק מסורתי המכוסה בציפוי אמייל. זהו חומר אידיאלי עבור תבשילים ומרקים מכיוון שהוא שומר ביעילות על חום ויכול לעבור מכיריים לתנור. ובניגוד מברזל יצוק מסורתי, האמייל אינו יוצר טעם מתכתי למאכלים בבישול ארוך או חומצי. כלי בישול מברזל יצוק עם ציפוי אמייל הוא בחירה טובה לאפיית לחם, טיגון עמוק, הכנת תבשילים ומרק, ובישול בשר לזמן ארוך. בכלים יציקה על ציפוי אמייל יש להימנע מלשנות בתכיפות הטמפרטורה של הבישול, בעיקר כאשר מטגנים נתחי בשר או דגים. בניגוד מברזל יצוק מסורתי, ברזל יצוק עם אמייל אינו מתמודד היטב עם שינויים פתאומיים בטמפרטורה.

כלי אלומיניום

הכי טוב עבור: עוגיות או כל קינוח אחר שדורש נייר אפייה.

אופים ביתיים המחפשים לשכלל את עוגיות השוקולד צ’יפס שלהם צריכים להיצמד לתבניות עשויות אלומיניום, שמתחמם במהירות ובאופן שווה. רוב מתכוני העוגיות פותחו מתוך מחשבה על אלומיניום, כך שאין צורך להתאים את זמן הבישול מאיך שהוא מופיע במתכון. כאשר בוחרים תבנית מאלומיניום, אנו מציעים לבחור תבנית עבה יחסית: בעוד שלכלי עבה יותר ייקח יותר זמן להתחמם, כלי דק עלולה לשרוף את תחתית המאפה מהר יותר אם אינך עוקב בקפידה אחר המצב. גם כלים דקים יותר נוטים להתעקם לאורך זמן. אלומיניום הוא דביק – זו הסיבה שאתה צריך לשים נייר אפייה בעת אפיית מאפים או עוגות. בשוק קיימים גם תבניות אפייה Nonstick, אם כי איננו ממליצים עליהם כי הם אינם מחזיקים לזמן רב. עדיף להשתמש בניירות אפייה. כאשר בוחרים תבנית אפייה – תתפלאו, גם הצבע שלה הוא חשוב. בדומה ללבישת חולצה, תבנית בצבע שחור סופגת חום יותר מאשר תבנית בצבע כסף. תבנית כהה עלולה לשרוף מאפים מהר יותר מאשר תבנית כסף. בתבניות כסף – השליטה שלנו באפייה גבוה יותר.

כלי נירוסטה

הכי טוב עבור: הקפצה, צריבה, הרתחה ובישול אחרון בתנור

כלי נירוסטה בדר”כ כוללים כ-3 שכבות: שכבת אלומיניום שהיא בין 2 שכבות נירוסטה. בעזרת מבנה זה נוצר פיזור חום מהיר ואחיד. אין כמעט דבר שאתה לא יכול לעשות בכלי תלת-שכבתי מנירוסטה, וזו הסיבה שאנו חושבים שזה החומר הטוב ביותר עבור כלי בישול כלליים כגון סירים ומחבתות. נירוסטה הוא טוב להקפצה, לצריבה בחום גבוה ולהרתחה, והוא יכול לעבור בבטחה מהכיריים לתנור. כלי נירוסטה עם שלוש שכבות הם קלי משקל, נשמרים היטב מפני עיוותים, ועמידים בפני אש, מה שהופך אותם ליעילים לבישולים בכיריים כמו ייצור רוטב. ישנם גם מחבתות נירוסטה בעלות חמישה ושבעה שכבות, אם כי הם יותר יקרים. אנחנו לא חושבים שזה שווה את תג המחיר שלהן, מכיוון שלוקח להם הרבה יותר זמן להתחמם, וכן מחזיקות יותר חום, מה שאומר שהן נשארות חמות זמן רב יותר לאחר אתה מוריד את החום בכיריים שלך ובכך יכול לייצר מזון חרוך או שרוף.

 

איך לבחור כלי בישול שמתאים למטרת הבישול
קטגוריות מוצרים
מה ניתן למצוא במאמר זה?
שלח וואטצ'פ
1
לשאלות או להזמנות, לחצו עלי
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
Skip to content
0